torsdag 31. desember 2009

Leste bøker i 2009

Jeg startet denne bokbloggen i august i år, og nå er det allerede 31. desember. Tiden virker å fly avgårde! Jeg har hatt mange flotte leseropplevelser i høst, og jeg tenkte å ha en kort oppsummering av hva jeg har lest. Jeg tar ikke med fagbøker, for det blogger jeg ikke om her. Det er egentlig like greit, for mange av fagbøkene jeg har lest i år er ikke noe å rope hurra for (vel det fins noen unntak, og det tenkte jeg å skrive litt om til neste år).

I utgangspunktet hadde jeg planer om å rangere bøkene i ei liste, med den beste boka øverst osv, men jeg klarte rett og slett ikke å bestemme meg for hva som var best. Det ble veldig vanskelig med denne rangeringen, så jeg bestemte meg for å heller dele det inn i 2 kategorier: Gode leseropplevelser og midt på treet. Jeg tenkte på en tredje kategori som skulle inneholde de dårlige bøkene jeg har lest, men den kategorien ble tom. Jeg tar kun med de bøkene jeg har lest fra i sommer av og til nå, så dette er ikke for et helt år.

Det er mulig å klikke på de ulike boktitlene så kommer du til blogginnlegget mitt for den aktuelle boka.

Gode leseropplevelser:
Av alle disse flotte bøkene så likte jeg nok best disse tre: Roy Jacobsens "Vidunderbarn", Lisa Genovas "Alltid Alice" og Lena Niemis "Den du ringer kan ikke nås for øyeblikket".

Midt på treet:
Av disse bøkene var det nok "La meg synge deg stille sanger" som skuffet meg mest. Kanskje på grunn av de høye forventningene jeg hadde til boka i utgangspunktet.

Det at jeg ikke har en kategori for dårlige bøker tror jeg handler om at jeg ikke leser dårlige bøker. Er de veldig dårlige så dropper jeg ut etter noen sider. Livet er for kort til å lese dårlige bøker!

Med dette så ønsker jeg dere alle et riktig godt nytt år. Måtte 2010 bringe dere mange gode leseropplevelser!

2 kommentarer:

  1. Og nå er jeg spent på hva du synes om Den tidsreisendes kvinne, når du har lest den ferdig:-) Jeg leser La meg synge deg stille sanger nå, og den virker fin.

    Godt nytt år! :-)

    SvarSlett
  2. Foreløpig virker boka veldig bra :) Men det har blitt lite lesing de siste dagene, så det går litt tregt her :) Godt nytt år til deg også!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails