torsdag 14. april 2011

Boktema hos Anette; Min favorittbok på D



I denne ukens utgave av Anettes boktema; favorittbøker fra A til Å er vi kommet til bokstaven D. Denne gangen har jeg juksa og valgt ut 2 favorittbøker på bokstaven D! Det var rett og slett umulig å velge bare ei bok.

Den første boka jeg har plukket ut er Da Vinci-koden av Dan Brown. Det er mange som har sagt mye forskjellig både om forfatteren og om boka, men jeg ble fullstendig oppslukt første gangen jeg leste boka. Spenning fra første setning, og jeg satt som ei saltstøtte og leste fra første til siste side, det var umulig å trekke meg vekk fra boken og historien. Det var også denne boken som vekket leselysten min etter flere år med halvleste og oppgitte bøker.



Den neste boka er min absolutte favorittbok og denne har jeg lest flere ganger enn jeg kan huske. Et lite hint.... pc-en min er oppkalt etter en figur i boka og heter Falkor.... Det er selvfølgelig den fantastiske boka "Den uendelige historie" av Michael Ende.



I tillegg har jeg jo lest mange andre veldig gode bøker som begynner på D, blant annet "Drageløperen" av Khaled Hossini, "Den som skal komme" av Cathleen McGowan, "De gales øy" av Dennis Lehane, "Den svarte boksen" av Amos Oz"Der lyset slipper inn" av Gabriel Moro og den originale tittelen "Den du ringer kan ikke nås for øyeblikket" av Lena Niemi. Svært vanskelig å velge en favoritt blant alle disse!

Hvilken er din favorittbok på bokstaven D?

9 kommentarer:

  1. 2 bøker er dobbelt så bra!! Flott innlegg på bokstaven D :)

    SvarSlett
  2. Da Vinci koden er en av mine favoritter også, men jeg valgte å skrive om den trettende fortellingen. den andre du valge ser også spennende ut

    SvarSlett
  3. Da Vinci koden vant nesten hos meg også, men måtte se seg tapt på målstreken...

    SvarSlett
  4. Masse fine bøker..kom på at jeg hadde mange andre bøker på D,men ikke alle har jeg lest ennå. har drageløperen godt på plantet i bokhylla mi:)
    SV;Kult:) likte den veldig godt også!:) har du lest "the lost symbol"?

    SvarSlett
  5. Tenkte på DaVinci koden jeg også, men Dina gikk av med seieren.
    Husker godt da jeg så filmen om Dina for første gang.....hadde akkurat lest boka for n`te gang...da ble jeg skuffet. Syntes de hadde utelatt så mye. Og Dina ser ikke sånn ut i boka...hihi.
    Men nå kan jeg se filmen og synes den er veldig bra....Den boka bare må du lese.

    SvarSlett
  6. Jeg tror nesten jeg har tre favoritter på D, jeg :-)
    Den trettende fortellingen, Den glemte hagen og Den som skal komme.
    Men jeg liker DaVinci koden godt også :-)

    SvarSlett
  7. Jeg ser at det er flere bøker enn det jeg kom på som hadde fortjent en plass på bokstaven B :-)
    Jeg liker også godt Dan Browns bøker.

    SvarSlett
  8. Ha ha - en liten bokstavfeil :-) Mener selvfølgelig D!

    SvarSlett
  9. Du nevner flere gode bøker på d her,
    Drageløperen for eksempel; en veldig god bok!
    Også DaVinci koden var bra og mye bedre enn filmen :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails