fredag 22. januar 2010

Jeg neier og takker!

Jeg har fått en award fra Liv og Solgunn. Tusen takk begge to! Det var kjempekoselig! Nå har jeg faktisk fundert og tenkt i noen dager på om jeg skulle blogge om dette. Ikke fordi det strider mot noen av mine personlige overbevisninger eller noe slikt, men rett og slett fordi jeg i utgangspunktet hadde tenkt at jeg skulle bruke denne bloggen til bøker og ikke noe annet. Men jeg velger å ta denne med videre allikevel, og det er fordi at jeg får nå anledning til å fortelle litt om meg og mitt forhold til bøker, samtidig som jeg får gitt litt ros og anerkjennelse til noen av de mange flotte bokbloggene som fins.






Kriteriene som følger med å få dennne prisen er:
- Kopier awarden til bloggen din.
- Link til den personen som ga deg awarden.
- Fortell 7 interessante fakta om deg selv.
- Velg 7 andre bloggere som du sender awarden videre til.
- Link til deres blogger.
- Legg igjen en kommentar i bloggen deres slik at de får vite om denne awarden.

7 mer eller mindre interessante fakta om meg:
  1. Jeg knekket lesekoden veldig tidlig, og syntes det var fryktelig kjedelig på skolen når de andre lærte om bokstaver og jeg kunne lese bøker.
  2. Den boka jeg likte best i barndommen var "Den uendelige historie" av Mikael Ende. Den leste jeg mange ganger!
  3. I en lang periode av livet mitt leste jeg ikke skjønnlitteratur i det hele tatt. Jeg hadde det vanskelig ellers i livet og klarte rett og slett ikke konsentrere meg om å lese. Det var mange avbrutte forsøk i den tiden.
  4. Den boken som fikk leselysten min tilbake igjen var "Da Vinci-koden" av Dan Brown. Man kan si hva man vil om den boken, men det ble iallefall min "oppvåkning". Etter dette har jeg fått tilbake lesegleden.
  5. Første gang min nåværende mann kom på besøk hadde han med seg boka "The hitchhikers guide to the galaxy" av Douglas Adams som jeg lånte hos ham. Det var hans favorittbok og han ønsket at jeg skulle dele litt av hans verden. Boka var hysterisk morsom.
  6. Jeg har alltid hatt en drøm om å skrive bok, men har aldri gjort noe med drømmen
  7. Jeg har ingen spesiell sjanger jeg foretrekker å lese, liker det meste fra sci-fi/fantacy via humor og grøss til krim og kjærlighet. Det som er viktigere er at selve boka er fengende og godt skrevet

Det er ganske mange bokbloggere som allerede har mottatt denne prisen, det har jeg ikke helt oversikt over hvem som har fått og ikke. Det er også veldig mange kjempegode bokblogger der ute (bare se igjennom lista mi til høyre i bloggen, så ser du noen av de fantastisk flinke bloggerne) Selv om jeg velger ut noen jeg gir prisen til så er det mange flere bloggere jeg setter pris på. Jeg må bare få si at Liv og Solgunn som har gitt meg prisene ligger mitt hjerte nært. Her er de 7 utvalgte:

 Dette er alle sammen kjempegode blogger som jeg har fulgt en stund. Verdt å titte innom hvis du ikke har vært der før.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails