mandag 11. januar 2010

Beate lodder ut bøker!

I anledningen nytt år og nye muligheter har jeg bestemt meg for å gi bort 2 bøker. Begge bøkene er i hardcover

Den første boka heter "Der lyset slipper inn" av Gabriel Michael Vosgraff Moro. En fabelaktig roman fra Venezia på begynnelsen av 1500-tallet.

Venezia 1524: Hedersmannen og jødehateren Don Gabriel Moro blir dømt for sodomi og henrettes ved halshugging. To år senere ligger Don Gabriels tjener, dvergen Tadzio, for døden og bruker sine siste krefter på å nedtegne historien. Hvorfor forrådte han sin elskede herre og mester den gangen? Og hvem er den tause fremmede som venter i rommet sammen med ham på at han skal dø?

HER kan du lese min mening om boka




Bok nummer to er Linda Olsson sin "La meg synge deg stille sanger".

Boka handler om den 30 år gamle forfatteren Veronica som etter flere opprivende livshendelser  flytter til et avsidesliggende sted i Sverige. Her er planen å skrive ferdig bok nummer to. Den eneste naboen er den 80 år gamle Astrid. Den gamle damen beskrives som ei heks blant bygdefolket. Etterhvert utvikler deg seg et dypt vennskap mellom disse to kvinnene på tross av den store aldersforskjellen. De deler hemmeligheter og sine livshistorier med hverandre. Det er mange tragiske hendelser Astrid har gjennomgått, og samtidig får vi en forståelse av at disse to kvinnene begge har opplevd lignende ting i livet.


Hva trenger du å gjøre for å sikre deg en av disse bøkene?
Skriv følgende i kommentarfeltet til dette innlegget:

  1. Hvilken bok du ønsker deg (eller begge bøkene om du vil)
  2. Din e-mail adresse (slik at jeg kan kontakte deg hvis du vinner) Hvis du ikke vil legge ut e-mail adressa di her, så kan du evt. linke til bloggen din eller sende meg en mail.
  3. Sleng gjerne ved en kommentar om hva du synes om bloggen min (gjerne konstruktiv kritikk), men dette er ingen forutsetning for å være med i trekningen.

Den 28. januar (som tilfeldigvis også er bursdagen min) trekker jeg ut to som får hver sin bok GRATIS tilsendt i posten.


ENKELT, IKKE SANT?


PS: Du kan gjerne tipse om dette på bloggen din.

13 kommentarer:

  1. Hoi!

    Som den bokormen jeg er, så ønsker jeg meg begge bøkene :D De hørtes skikkelig fine ut begge to :)

    nå tror jeg du har e-postadressa mi, siden jeg har kommentert en del på blogg.no-bloggen din og maila med deg tidligere. :) men om ikke, kan du få den alternative adressen min (skeptisk til å legge igjen den private adressen åpent på internett.. )

    vaskeklutblogg alfakrøll gmail dått com :) men om jeg vinner vil jeg foretrekke den andre adressen altså.:P

    ellers, jeg liker bloggene dine rimelig godt! jeg liker å lese om hverdagen din, og den fine lidenskapen som er bøker.. :) storkoser meg når du har en ny bok å skrive om!

    SvarSlett
  2. Åh, så artig!!! :D Jeg er ingen fan av triste bøker, så bok nummer en kan jeg klare meg uten. ;) Vennskap, hemmeligheter og livshistorier er derimot helt i min gate. Det blir altså bok nummer to jeg kan tenke meg. :)

    Mailadressen min vet jeg at du har, siden vi har mailet før, både om skole/jobb og en tarotspåing (jeg lurer forresten på om det snart er på tide å spå seg igjen.. :p Men jeg vet ikke helt om jeg tør.. hehe)

    Ellers.. jeg leser ikke denne bloggen like godt som den andre du har. Men jeg har tenkt på en ting jeg ville fortelle deg (og dette er ikke smisking, bare en god anledning): Jeg ble spurt om å levere liste over hvilke ti blogger jeg likte best når det var Tordenblogg-kåring. Det var ikke vanskelig for meg å ta med deg, du var faktisk veldig høyt på toppen. :) Jeg vet du ikke skriver SÅ ofte, men du skriver alltid med sjel og personlighet, og det treffer meg midt i hjertet. Så ta det med deg videre, og fortsett bloggingen!

    SvarSlett
  3. Artig :-).
    For å begynne med det siste. Føler men nesten litt skyldig - for rett som det er lander jeg på bloggen din uten å legge igjen en kommentar. Jeg liker den godt og finner mange boktips litt på siden av det jeg vanligvis leser.

    Jeg vinner aldri :-), så det er ingen vits i legge igjen epost - men skulle det uhørte likevel skje ønsker jeg meg Linda Olsson.

    SvarSlett
  4. - føler meg litt skyldig skulle det stå -

    SvarSlett
  5. Hei hå! Eg har sjølvsagt superduperlyst å få meg ei bok, så eg heng meg på her.

    1. Eg ønsker meg "Der lyset slipper inn", fordi bokomtalen din gjer meg forferdeleg nysgjerrig, og lysten på å lese akkurat den boka (pluss at eg har andre boka allereie).

    2. annkolaas@hotmail.com

    3. Eg likar bloggen din svært godt. Den er med i min daglege surferunde (oftast fleire gongar dagen. Det kan nemleg skje at eit nytt innlegg poppar fram, og då må eg ha det med meg veit du). Du skriv om bøker på ein livleg og personleg måte, som gjer at vil lese dei for å få vere med på opplevinga. Eg har skrive eit lite innlegg om dette på bloggen min også:)

    4. (Ja, her er eit lite hemmeleg punkt som ingen andre har oppdaga) Vi har lik smak når det gjeld tv-seriar. Ein skal ikkje kimse av det. Eg ser i innlegget over at du også driv litt med tarotspåing. Det dreiv eg faktisk mykje på med for ein del år sidan. Var på kurs og var fast "spådame" og styr. Eg har jammen gjort mykje rart:) Heia bloggen din, og heia meg (for å få bok)!

    SvarSlett
  6. Å, så moro :) Så generøst av deg!

    Hvis jeg hadde vunnet hadde jeg ønsket meg "La meg synge deg stille sanger" fordi den virker som en bok man kan bli berørt av, right up my ally!

    emailen min er caring.b.g@gmail.com :)

    Jeg har fulgt deg lenge, og jeg elsker den varmen som bloggen din utstråler. Jeg gleder meg alltid til ett nytt innlegg.

    SvarSlett
  7. Hei! Så artig med utlodning av bøker! Dersom eg skulle ha ein sjanse, ville eg gjerne stille meg på liste til boka "Der lyset slipper inn". Eg er glad i "historiske" bøker. Denne verkar interessant.
    Eg har følgd bloggen din ein del, og tykkjer du har fine bokomtalar.

    SvarSlett
  8. Hei igjen.
    Eg gløymde å legge ved e-postadressa mi.
    Her er ho: astriru@frisurf.no

    SvarSlett
  9. Jeg har veldig lyst på: La meg synge deg stille sanger. Meg finner du nok igjen! ;-)

    SvarSlett
  10. Hei! Jeg kunne også tenke meg en bok :) Jeg har allerede lest "La meg synge deg stille sanger", så da ønsker jeg meg "Der lyset slipper inn".

    Jeg følger bloggen din og liker den veldig godt! Titter alltid innom her når det er et nytt innlegg fra deg :)

    (mail: vibekehen@gmail.com )

    SvarSlett
  11. Hei, ville bare vise til et innlegg om forfatteren Moro og bøkene hans her;

    http://www.blogger.com/post-edit.g?blogID=2916136819344411057&postID=5605883671965589712

    Håper det var i orden, har lagt meg til som følger, så nå skal jeg også lese her når nye innlegg kommer. Jeg synes du har en veldig fin blogg, proff og fin, sånn blogg jeg får litt prestasjonsangst av: ) En annen ting er jo at du får mange kommentarer så det er jo helt tydelig at du "treffer".

    SvarSlett
  12. http://gjennomordene.blogspot.com/2009/11/lyset-slipper-inn-del-ii.html

    Sorry... Her kommer innlegget.

    SvarSlett
  13. Hei og gratulerer med dagen!
    Jeg er ganske ny ute i bloggverdenen og føler meg litt som en oppdagelsesreisende. Det er så mye spennende å lese! Din blogg følger jeg med hver dag - du skriver godt!
    Hvis jeg skulle være så heldig å vinne, ønsker jeg meg Der lyset slipper inn. Jeg liker historiske romaner og den har jeg hørt mye bra om. Du finner meg på bloggen min eller på bokelskere.no!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails