tirsdag 26. juli 2011

Ukens blogganbefaling

Denne uka vil jeg bare gi dere en anbefaling. Dette er en blogg jeg har fulgt helt siden jeg selv startet å blogge.

LES MYE heter bloggen som er skrevet av Lena.

En av grunnene til at jeg liker bloggen til  Lena er jo at vi har ganske lik smak i bøker. Som regel når Lena anbefaler ei bok, så er jeg ganske sikker på at jeg vil like den. Ja for man er jo aldri garantert at andre anbefaler bøker som en selv vil like.

Det andre med Lena er at hun veksler mellom å skrive bokmål og nynorsk. Det synes jeg er veldig fint! Det er ikke mange bokbloggere som skriver på nynorsk. Jeg er håpløs i nynorsk, og har unngått alle bøker skrevet på nynorsk i lang tid. Det var ikke før jeg oppdaget Carl Frode Tillers bok at jeg ble kvitt nynorsk-skrekken min. Nå synes jeg det er viktig å ta vare på nynorsk-språket!

I tillegg til å lese og blogge om mange gode bøker, så les Lena en god del noveller. Hun planlegger å lese 52 noveller på et år, og sist jeg sjekka var hun kommet til nummer 23

Til slutt vil jeg si at Lena også bidrar i positiv retning med å ofte komme med koselige og gode kommentarer til andre bokbloggere. Det kan høres litt banalt ut at det er viktig, men det er det. Slike kommentarer holder motivasjonen til å blogge oppe, og det styrker samholdet mellom oss bokbloggere.

Ja, hva venter du på? Stikk innom bloggen hennes, da vel!


http://lesmye.blogspot.com/

2 kommentarer:

  1. Neimen, så hyggelig! Jeg tror din blogg var en av de første bokbloggene jeg oppdaget, og du var vel den aller første til å kommentere på bloggen min - hvis jeg ikke husker feil. Vi har veldig lik smak når det gjelder bøker, og jeg har lest flere basert på dine anbefalinger, f.eks Innsirkling, Mellom oss (som jeg snart er ferdig med) og flere jeg ikke kommer på i farten. Tusen takk for anbefalingen!

    SvarSlett
  2. Lena: Så bra at du likte anbefalingen :) Jeg har også lest flere bøker etter at du har blogget og anbefalt dem, blant annet boka om Sigvart Dagsland, og nå leser jeg "Grisehjerter". Stooor sommerklem!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails